Радник Зеленського навів приклад Ізраїлю з військової цензури

Радник президента України з політичних питань Микита Потураєв навів приклад Ізраїлю з військової цензури, говорячи про Раду з питань свободи слова при президенті, створення якої ініціюють в ОП. При цьому у відповідь на питання Радіо Свобода він сказав, що не певен, чи такі цензори потрібні в Україні.

Потураєв виступав під час експертної наради «Свобода слова та інформаційна безпека України: спільні виклики – спільні рішення» 17 липня в Києві.

«Є країна, абсолютно демократична, в якій, наскільки мені відомо, є військові цензори у засобах масової інформації… Звичайно, що вони не всю інформацію цензурують, а лише те, що стосується армії, бойових дій, який веде ЦАХАЛ. Не певен, що Україні потрібні військові цензори. Я певен, що Україні потрібна міцна інформаційна оборона і стійка інформаційна безпека, а якими інструментами ми будемо цього досягати – це питання, яке ми маємо вирішувати», – сказав Потураєв Радіо Свобода.

Раніше сьогодні заступник керівника Офісу президента Кирило Тимошенко заявив, що ОП ініціює створення Ради з питань свободи слова при президентові України.

За даними ОП, до складу Ради увійдуть по одному представнику від кожної редакції центральних ЗМІ. Рада допомагатиме фіксувати й усувати загрози для свободи слова, прояви цензури, йдеться в повідомленні. Також серед пріоритетів – захист права журналістів на професію. Для цього в Раді будуть представники силових відомств і медіаюристи.



При Офісі президента створять Раду з питань свободи слова

Офіс президента України ініціює створення Ради з питань свободи слова при президентові України, повідомив заступник керівника ОП Кирило Тимошенко.

«Нам важливий діалог з медіаспільнотою, тому ми запускаємо роботу Ради. Вона збиратиметься регулярно», – сказав Тимошенко 17 липня під час експертної наради «Свобода слова та інформаційна безпека України: спільні виклики – спільні рішення».

За даними ОП, до складу Ради увійдуть по одному представнику від кожної редакції центральних ЗМІ. Рада допомагатиме фіксувати й усувати загрози для свободи слова, прояви цензури, йдеться в повідомленні. Також серед пріоритетів – захист права журналістів на професію. Для цього в Раді будуть представники силових відомств і медіаюристи.

Аналогічні ради, до складу яких увійдуть представники регіональних засобів масової інформації, запропоновано створити при кожному голові ОДА.

Як йшлося у звіті, оприлюдненому у червні правозахисниками Freedom House, журналісти в Україні продовжують перебувати під загрозою насилля і залякування. Інститут масової інформації зафіксував у 2018 році в Україні 235 випадків порушень свободи слова.



Суд над Вишинським, на якому його можуть звільнити з-під варти, перенесли

Подільський районний суд Києва переніс на 19 червня засідання у справі керівника «РИА Новости Украина» Кирила Вишинського, на якому його можуть звільнити з-під варти. Про це повідомляє кореспондент Радіо Свобода.

Засідання з розгляду подальшого запобіжного заходу Вишинського було призначено на 15 червня, але воно було перенесено, оскільки стало відомо, що один з членів суддівської колегії перебуває в нарадчій кімнаті. Це означає, що суддя ухвалює рішення в іншій справі і не може брати участь в процесі.

Адвокат Андрій Доманський, який захищає Кирила Вишинського, у коментарі журналістам заявив, що суд перенесено з технічної причини, але не виключив можливий політичний підтекст.

«Я думаю, що це саме збіг технічних обставин, але я не виключаю політичних моментів, оскільки ми розуміємо, що до цієї справи прикуто дуже багато уваги, як з боку преси, так і з боку міжнародних спостерігачів», – заявив Доманський.

Він додав, що 19 червня клопотатиме про звільнення Кирила Вишинського під особисте зобов’язання.

Прокурор Євген Комаровський заявив, що наполягатиме на продовженні арешту журналіста без права виходу під заставу. За його словами, необхідність такої міри обґрунтована тим, що на волі Вишинський може сховатися від слідства.

Про те, що Кирила Вишинського можуть відпустити з СІЗО, обравши інший запобіжний захід, написала сьогодні вранці речниця Генпрокурора Юрія Луценка Лариса Сарган.

Це стало можливим тому, що 25 червня Конституційний суд скасував норму Кримінально-процесуального кодексу, згідно з якою до обвинувачених у державній зраді застосовується тільки найжорсткіший запобіжний захід – тримання під вартою.

Головний редактор «РИА Новости-Украина» Кирило Вишинський був затриманий 15 травня 2018 року за підозрою в державній зраді (ст. 111 ККУ). Через два дні він був заарештований і відтоді перебуває в СІЗО.

4 травня його справу почав розглядати Подільський районний суд Києва. Крім держзради Вишинському інкримінують спробу повалення конституційного ладу (ст. 109 ККУ), сепаратизм (ст. 110), розпалювання національної ворожнечі (ч. 1 ст. 161) і незаконне зберіганні зброї (ч. 1 ст. 263).

Вишинський обвинувачується в тому, що на посаді керівника «РИА Новости-Украина» він «сприяв підривній діяльності Росії проти України». За версією прокуратури, сприяння полягало в тому, що в період з 2014 по 2018 року Вишинський розмістив на сайті своєї агенції 72 статті «антиукраїнського спрямування», а гроші на цю діяльність підсудному переказувало МІА «Россия Сегодня» через через кіпрський офшор і фірму з Сербії.

Сам Вишинський відкидає всі обинувачення і вважає справу проти себе політично вмотивованою. Він заявляє, що всі матеріали на сайті «РИА Новости-Украина», в яких обвинувачення вбачає склад злочину, відповідали стандартам журналістики.

Після арешту Вишинський відмовився від українського громадянства і звернувся за допомогою до президента Росії Володимира Путіна. Російське МЗС неодноразово вимагало від України звільнити Вишинського і називало його переслідування політично мотивованим.



«112 Україна» вночі обстріляли з гранатомета – поліція

На сьогодні анонсований протест проти трансляції телеканалом скандального фільму Revealing Ukraine за участі Віктора Медведчука



Українські журналістки отримали премію за відвагу від Міжнародного жіночого медіафонду

Журналістка «Громадського» Анастасія Станко і керівниця незалежної розслідувальної агенції «Слідство.Інфо» Анна Бабінець отримали нагороду за відвагу від Міжнародного жіночого медіафонду (The International Women’s Media Foundation, IWMF).

Як йдеться в повідомленні на сайті організації, нагорода демонструє, що «жінки-журналістки не збираються відступати, їх не можна змусити замовкнути, і вони заслуговують на визнання за їхню силу, попри труднощі».

«Премією відзначають сміливих журналісток, які висвітлюють табуйовані теми, працюють у ворожому щодо жінок середовищі й розповідають «важку правду», – йдеться в повідомленні.

За даними організації, від 1990 року премію отримали понад 100 жінок із 56 країн світу.

 



Власник NewsOne: заява Луценка про зв’язок телеканалу із російським банком – цинічна брехня

Заява генерального прокурора України Юрія Луценка про зв’язок телеканалу NewsOne із російським «Промсвязьбанком» є «цинічною брехню», заявив власник NewsOne Тарас Козак, якого пов’язують із проросійським політиком Віктором Медведчуком.

Він наголосив, що кінцевим бенефіціаром і власником телеканалу не є жодна кіпрська компанія.

«Інші твердження генерального прокурора, зокрема щодо участі телеканалу в терористичній діяльності, є абсолютно безпідставними. Я розглядаю їх як штучне створення підстав для застосування санкцій проти телеканалу NewsOne і закриття телеканалу з політичних мотивів», – йдеться в заяві Козака.

Депутат оприлюднив документи, які, за словами Козака, підтверджують його «одноосібну участь як власника телеканалу».

8 липня низка українських політичних сил і їхніх лідерів виступили з критикою телемосту, який державний телеканал «Россия 24» планував провести з українським каналом NewsOne з орбіти проросійського політика Віктора Медведчука.

Під стінами NewsOne відбулася акція протесту. За кілька годин до цього телеканал оголосив про скасування планованого телемосту.

Генеральний прокурор України Юрій Луценко повідомив про виклик на допит власника і ведучого телеканалу NewsOne через намір провести спільний телеміст із російським державним каналом. Він також стверджував, що кінцевим власником NewsOne є кіпрська компанія. Один із її керівників є одночасно співзасновником іншої кіпрської компанії, що є співвласником російського ПАТ «Промзв’язокбанк».

За словами Луценка, цей банк «є уповноваженим банком для фінансування та обслуговування державного оборонного замовлення країни-агресора». У зв’язку з цим генпрокурор наголосив на необхідності запровадження санкцій проти NewsOne.



Коаліція One Free Press включила справу Асєєва до переліку 10 «найбільш термінових»

Міжнародна коаліція One Free Press включила справу журналіста Радіо Свобода Станіслава Асєєва, який перебуває в полоні бойовиків на Донбасі, до переліку 10 «найбільш термінових».

Асєєв перебуває в ув’язненні, за різними даними, з травня або червня 2017 року. Спершу він просто зник, два тижні про нього нічого не було відомо. Пізніше підконтрольне Росії угруповання «ДНР» визнало його затримання й звинуватило у шпигунстві на користь України. Національна спілка журналістів України закликає звільнити Асєєва.

Також до переліку «найбільш актуальних» справ включили вбивства саудівського опозиційного журналіста Джамаля Хашокджі та мексиканки Норми Сарабії.

До складу коаліції One Free Press входять 36 засобів масової інформації з різних країн світу, зокрема Радіо Свобода / Радіо Вільна Європа, Reuters, The Associated Press, Bloomberg News, Deutsche Welle та The Washinghton Post. One Free Press працює в партнерстві із Комітет захисту журналістів (CPJ) та Міжнародною жіночою медіафундацією (IWMF).

Коаліція складає перелік із 10 «найбільш термінових» справ журналістів щомісяця.



Зеленського і СБУ закликають запобігти «повзучій окупації медіапростору Росією»

Колишні співробітники телеканалу ZIK, медіарух «Медіа за усвідомлений вибір», українські громадські організації, медіаексперти і журналісти закликають керівництво держави й органи правопорядку запобігти використанню українських телеканалів для «просування прокремлівської пропаганди та повзучій окупації медіапростору Росією».

Текст заяви оприлюднений на сайті «Детектор медіа». Звернення з’явилося після того, як минулого місяця народний депутат від «Опозиційного блоку» і соратник проросійського політика Віктора Медведчука Тарас Козак став власником телеканалу Zik.

«Віктор Медведчук і його політична сила не приховують наміру повернути Україну в зону політичного та економічного впливу Росії. Медіаресурс при цьому використовується як знаряддя тиску на владу та формування громадської думки. Образ Медведчука «миротворця» і незамінного посередника між Україною й Росією значною мірою створений засобами масової інформації, лояльними до «Опозиційної платформи — За життя» чи контрольованими її засновниками. Моніторинг громадської організації «Детектор медіа» регулярно засвідчує, що програми «112 Україна» і NewsOne дослівно відтворюють пропагандистські меседжі, що лунають в ефірі російських федеральних ЗМІ», – йдеться в заяві.

Автори звернення заявляють про початок цензури на телеканал Zik після зміни власника і масове звільнення через це журналістів.

«Закликаємо президента України Володимира Зеленського визначитись із позицією щодо інформаційної інтервенції Росії в український медіапростір та запровадження цензури на телеканалах, контрольованих проросійськими політиками. Ми закликаємо президента та його команду, зокрема й майбутніх народних депутатів нового скликання, докласти всіх зусиль для запровадження дієвих механізмів, які б дозволили демонополізувати телебачення, гарантували редакційну незалежність, захист від диктату власників, прозорість джерел фінансування медіа, а також підтримати розвиток незалежного Суспільного мовлення», – наголошується в зверненні.

Автори заяви також закликали Національну раду з питань телебачення і радіомовлення ретельно контролювати відповідність ефірного наповнення телеканалів NewsOne, «112 Україна» і ZIK до українського законодавства та умов їхніх ліцензій, а Службу безпеки України – дати відповідь, чи використовувались кошти країни-агресора для скуповування українських медіаактивів, що веде до підриву суверенітету й територіальної цілісності України.

«Якщо це підтвердиться, вимагаємо вжити всіх законних дій для припинення цього процесу. Закликаємо публічних людей – політиків, громадських діячів, експертів, діячів культури, мистецтва тощо, – уникати участі в ефірах телеканалів, контрольованих Віктором Медведчуком», – йдеться в заяві.

Zik – вже третій куплений нещодавно соратником Медведчука телеканал: восени 2018 року стало відомо про купівлю ним каналу Євгенія Мураєва NewsOne, а в грудні 2018 року Тарас Козак став власником каналу «112 Україна».



Баришівське правосуддя: «позивачка» до SkyUp написала заяву про відмову від позову – «Схеми»

Мешканка Баришівки Оксана Пасенко подала заяву про відмову від начебто свого позову щодо SkyUp, на підставі якого Баришівський районний суд 24 травня призупинив ліцензію авіакомпанії на перевезення пасажирів. Причиною відмови Пасенко вказала те, що вона ніколи не була клієнткою цього авіаперевізника. Про це повідомляють «Схеми: корупція в деталях» (спільний проект Радіо Свобода та телеканалу «UA:Перший») у розслідуванні «Таємниця Баришівського суду».

За даними журналістів, 25 червня Державна авіаційна служба України поштою отримала копію відмови від позову від Оксани Пасенко.

«Ми не знаємо, чи зареєстрована вона в суді. Авіакомпанія копії поки не отримувала», – повідомив «Схемам» директор з юридичних питань компанії SkyUp Airlines Дмитро Толкачов. 

Про те, що позивачка жодного разу не користувалась послугами цього авіаперевізника, вона сама раніше розповіла журналістам програми, яким вдалось її відшукати.

«Тимчасово не працюю. Дома відпочиваю. Я позов написала, що я туди (до суду – ред.) не зверталась і не користувалась послугами (авіакомпанії – ред.)», – заявила вона. 

У позовній заяві нібито Оксани Пасенко, яка опинилася у розпорядженні «Схем», йшлося про те, що мешканка Баришівки придбала квитки на рейс 17 травня до Шарм-ель-Шейха з вильотом з аеропорту «Київ» (Жуляни) – на рейс, який начебто мав виконувати SkyUp. Тоді як 16 травня, як зазначено в документі, «туристці» повідомили, що виліт переноситься на 20 травня через нібито відсутність літаків. Всі ці дані разом з добіркою негативних відгуків щодо авіакомпанії в мережі, «позивачка» вказала в заяві як причину відмови від поїздки. Це подальшому і стало підставою для Баришівського суду ухвалити рішення про призупинення ліцензії приватному українському авіаперевізнику.

У свою чергу в авіакомпанії у відповідь на запит «Схем» відповіли, що затримки у рейсах в той день дійсно були – але не на три дні, а максимум – на 4 години, і не з Жулян, а з Борисполя. Вильотів у SkyUp Airlines з аеропорту Київ у травні взагалі не було.

Юрист з авіаційного права Андрій Гук, який проаналізував цю ухвалу Баришівського суду, вважає: там не мали права розглядати цю справу.

«Як би ви позов не обізвали, він є авіаційною пасажирською справою, яка повинна слухатися виключно в одному суді – де зареєстрована авіакомпанія і в такому випадку позивач не має права вибору суду. Компанія SkyUp точно не зареєстрована в Баришівському районі, тому цей суд в принципі не міг розглядати пасажирську справу», – заявив він.

І додав: малоймовірно, що суддя не знав би загальної частини процесуального кодексу, який регулює виключну підсудність. «Тобто, на мою думку суддя… є ознаки того, що завідомо порушено це правило», – підсумував Гук.

Раніше 18 червня Оксана Пасенко звернулася до поліції із заявою про те, що не подавала позов. Хоч вона й не мала власних документів, заява зареєстрована в Баришівському відділенні поліції Переяслав-Хмельницького відділу ГУНП в Київській області.

24 травня Баришівський районний суд Київської області зупинив ліцензію «першого українського лоукосту» SkyUp. Водночас суддя відмовилася забороняти компанії «здійснювати господарську діяльність з перевезення пасажирів повітряним транспортом до вирішення спору по суті».

Коментуючи новину міністр інфраструктури Володимир Омелян запевнив, що компанія продовжить працювати в нормальному режимі без жодних стресів для пасажирів. Крім того, міністр побачив у цьому рішенні сліди співвласника найбільшого авіаперевізника країни, компанії МАУ Ігоря Коломойського.

«Схеми» також знайшли «сліди Коломойского» в історії з Баришівським судом і SkyUp.

 

 

 



Прес-служба Медведчука заперечує інформацію про покупку ним «Інтера»

Прес-служба співзасновника партії «Опозиційна платформа – За життя» Віктора Медведчука заперечує інформацію про покупку ним частини телеканалу «Інтер».

«Ряд ЗМІ поширює неправдиву інформацію про нібито придбання Медведчуком телеканалу «Інтер». Ця інформація не відповідає дійсності. Немає ні факту придбання каналу або частки в ньому, ні будь-яких планів щодо здійснення подібної угоди», – заявили в прес-службі політика.

Telegram-канал «Українського Інституту аналізу та менеджменту політики» повідомляв, що Медведчук нібито купив у Дмитра Фірташа 80% акцій телеканалу «Інтер».

У червня до орбіти Віктора Медведчука потрапив телеканал Zik. Кум російського президента Володимира Путіна через своїх союзників уже має вплив на ще два інформаційні телеканали – «112 Україна» та NewsOne.




    $.99* .COM Domain! You be you with us!     Web Hosting $3.95